Laatst bijgewerkt op: vrijdag 26 december 2003

James Bond 007:Agent Under Fire

Deze walkthrough is voor de X-Box versie

Originele Engelstalige walkthrough.

Nederlandse vertaling door: Louis Koot

Hoi: Ik ken dit spel verder niet. Weet er niets van af. Op verzoek van een jochie die dit spel op zijn gloednieuwe X-boxje speelt, vertaal ik een Engelstalige oplossing voor dit spel. Helaas is het Engels van niet al te beste kwaliteit, maar ik zal proberen er nog iets van te maken. Als je me niet geloofd dan kun je deze Engelse Tekst downloaden om het zelf eens te proberen te vertalen. Klik daarvoor op deze link: ENGELS

Louis Koot

Missie 1: Problemen in het paradijs:

Missie briefing:

Beste 007: De CIA heeft ons om assistentie gevraagd. Het schijnt dat één van hun agenten, ene Miss Zoë Nightshade, recentelijk een hulpkreet heeft uitgezonden. Omdat jij toch al in Hong Kong zit, zien wij dit als een kans om onze Amerikaanse vrienden te hulp te schieten. Nightshade was bezig met een onderzoek naar een botanische firma, bekent als Identicon met aan het hoofd ene Nigel Bloch. De CIA geloofd dat Identicon in feite een smokkel organisatie is welke zich bezig houdt met de smokken van Biologische wapens. In Nightshade's laatste bericht vertelt ze dat Identicon bezig was met het nemen van uitgebreide stappen voor het vervoeren, en beschermen, van flessen met een onbekende substantie. Het was Nightshade's opdracht om zo'n flesje te bemachtigen om de inhoud te kunnen analyseren. Helaas is haar missie mislukt. Het is nu jouw opdracht om zo'n flesje te bemachtigen en om Miss Nightshade uit de klauwen van Identicon te bevrijden. Liefst levend. R heeft een je voorzien van een touw met haak, de zgn Q-Claw. Je kunt deze gebruiken op speciale oppervlakten om je zelf dan vervolgens omhoog tot op richels en platformen te hijsen. Je kunt ook de Q-Laser meenemen waarmee je sloten kunt doorbranden.

Missie doelen:

Walkthrough:

Na de openingsscène loop je vooruit naar die grote ronde deur en activeer je het slot via je Q-Decryptor. Als daarna de deur is open gegaan ga je er door en dan naar rechts. Weer gebruik je dan de Q-Decryptor op de volgende deur. Ook deze deur gaat dan open, dus ga er door en knal die bewaker achter de desk neer en doe dit snel voordat hij de kans heeft om de Alarmknop in te drukken. Ren de kleine trap op en gebruik de Q-Laser om het slot van het hek door te branden. Ga dan snel vooruit en dan de hoek om, dood de bewaker en schiet dan op de gastank welke achterop de vrachtauto staat. Door de explosie zullen alle andere bewakers hier dood gaan. Ren dan omlaag, pak alle ammo op en ga verder de hoek om. Achter de krat staat dan een bewaker, dood hem. Er komen dan nog een paar bewakers de hoek om gerend. Dood ze ook en ga dan naar links en pak er de Body Armour op. Ga dan de richting op waar die laatste bewakers vandaan kwamen. Er volgt nu een LOADING.

Na de LOADING loop je iets vooruit en je hoort dan een bewaker roepen: "Kill the lights" roept ie en hij doet dus de lampen uit. Duik nu snel achter alle tafels en werkt je via de tafels dan een weg naar de volgende kamer. Dood de bewaker achter de Desk en grijp de Body Armour. Eén voor één komen er dan wat bewakers binnen. Dood ze dus één voor één. Sommigen van hen overleven dit, dus ren terug de kamer in en maak het karwei dan af. Verzamel alle ammo en ga dan terug de kamer in. Pak de Tas/koffer van het bureau en gebruik dan de lift. LOADING.

Na deze LOADING ren je de trap op en bovenaan de trap ren je het platform op. Er volgt nu een scène. Bekijk deze scène. Dood de sluipschutter die je vanuit de verte onder vuur neemt. Ren daarna snel daar naar toe en grijp zijn SSR 4000 en ren dan verder door naar de trap. Ga deze trap helemaal af en dan naar de lift. Gebruik de lift. Gebruik na deze liftrit je SSR 4000 om, via de zoomfunctie van dit geweer, die gastank, die vlakbij al die bewakers staat, te laten exploderen. Hierdoor ben je in één klap van de meeste van die bewakers af. Gebruik dan je pistool om andere bewakers te doden die de explosie hebben overleeft. Ren dan door naar de Onderzeeër. Eenmaal bij de onderzeeër ren je door/op en gebruik je de Q-laser om Nightshade te bevrijden. Bekijk de EINDSCÈNE van deze Missie 1.

Missie 2: Waardevolle lading

Missie briefing:

007, gefeliciteerd met je succesvolle infiltratie van de onderzoeks fabriek. Zoals je wel zult hebben gemerkt, de bevrijding van Agent Nightshade is niet onopgemerkt gebleven door de vijand. Bloch's mannen hebben de opdracht gekregen om je, tot elke prijs, gevangen te nemen. Je volgende bestemming is de Identicon Fabriek, vlakbij de haven. Agent Nightshade heeft aangegeven dat je daar de tweede lading met de laatste flesjes kunt vinden. Dus verkrijg een paar van die flesjes. Heb je deze in je bezit, dan lever je ze af bij R om ze te laten analyseren. R zal op je wachten in de havenloodsen en zal Agent Nightshade dan in veiligheid brengen.

Missie doelen:

Walkthrough:

Wel, het wordt moeilijk om voor deze missie een Walkthrough te schrijven. Maar we doen ons best. Allereerst ga je maar die helikopers vernietigen. Er zijn er twee. Eentje komt van achter je en de andere is rechts in de verte. Heb je ze uitgeschakeld dan moet je die auto's uitschakelen. Er komt er een van achter je en er is een bestelbus voor je. Ze zijn bepantsert, dus mik op de banden. Als je er in slaagt om de banden van deze auto's te raken dan verongelukken ze. Weer terug op de weg knal je de twee auto's uit de weg die van achter je komen en ga je de passage in. Loop door deze passage en dood de vent met de CH-60 en ga dan verder. Je eindigt bij een doodlopend stuk. Knal hier op al de gastanken en door de explosie kun je daarna verder. Je komt terug in der straat. Een paar auto's volgen je. Blaas ze op en ga dan verder. Ga verder tot je een scène ziet met 2 auto's, een bestelbus en een helikopter. Trek je CH-6 en blaas ze allemaal uit de weg. Weer terug op de route ga je richting het gebouw en net voordat je het gebouw binnen gaat, dood je de vent die boven je staat. Ga het gebouw binnen en in de kamer waar je in terecht komt zijn diverse mensen. Dood ze allemaal. Pak de Body Armour. Er gaat een deur open. Dood de twee kerels, rechts, en ook die twee in de verte. Ga de volgende kamer binnen en dood en iedereen en knal dan op die rood flikkerende computer. Schiet dan op het rode deel, bij de grote metalen krat. Bekijk de scène. Wauw! Ze is Dood. Einde Missie 2.

Missie 3: Gevaarlijke achtervolging:

Missie briefing:

O07, helaas is het te laat voor Agent Nightshade, maar haar dood hoeft niet voor niets te zijn geweest. Het is van het grootste belang dat jij die flesjes herovert en wel zo snel mogelijk. We hebben hun radio bericht onderschept en hebben geleerd dat zij van plan zijn om de flesjes over te brengen naar een bepantserde bestelbus. Jij moet naar de ontmoetingsplaats gaan en voorkomen dat de vijand met de flesjes ontsnapt. Wees echter uiterst voorzichtig, we hebben die flesjes met inhoud heel nodig. R heeft Q-uitrusting laten droppen ergens waar jij nu bent. Deze Q-uitrusting zal steeds als bleepjes op je radar verschijnen. De Q-pulse is zeer effectief voor het uitschakelen van een vehikel zonder dat de inhoud ervan wordt beschadigd. Je dient echter wel het vehikel dan tot op een paar meter te naderen en wachten tot de Q-pulse volledig opgeladen is.

Missie doelen:

Walkthrough:

Goed, begin maar door vooruit te gaan en dan de Q-Smoke op te rapen en loop dan verder. Gebruik de raketjes om de auto's te vernietigen en ga dan verder vooruit en dan de hoek om. Knal een raketje op de gastank die aan de zijkant staat en ga weer verder. Neem dan het rechter pad, dan weer het rechter pad, pak de Q-Pulse op en ga dan links. Dan weer rechts en pak de Q-Booster en ga verder vooruit. Volg gewoon de pijl van je radar. Pak onderweg de raketjes op en ga dan rechts, weer rechts en uiteindelijk zul je dan bij een bestelbus komen. Je moet deze snel uitschakelen. Je moet heel dicht tot bij deze bestelbus gaan en dan de Q-Pulse gebruiken om deze bestelbus uit te schakelen. Einde missie 3.

Missie 4: Verkeerde diplomatie:

Missie Briefing:

Het bewijs dat je in Hong Kong hebt verkregen bevat 9 flesjes met Menselijk Bloed en foto's van de Britse Ambassade in Roemenië. 8 van de flesjes hadden een label met daarop de namen van de 8 grootste industriële naties. Het 9e flesje was gelabeld als GRIFFIN. Een search in onze computer database heeft de naam Reginald Griffin opgeleverd. Reginald Griffin is een Engelse diplomaat gestationeerd in Roemenië. Griffin's levenswijze is onderzocht door het Ministerie van Buitenlandse Zaken en de bevindingen van dit onderzoek zijn vastgelegd in een intern rapport. Griffin schijnt zich nogal in te zetten voor de protectie van een "secure room" in de Ambassade, een gebied dat normaliter buiten zijn bevoegdheden valt.

Wij willen dat je binnen dringt in Griffin's "secure room" en uit zoekt wat hij daar verbergt en zijn computer gegevens bemachtigd. Omdat Griffin een "High Level" diplomaat is, moet je onderzoek in het diepste geheim gebeuren. We zijn niet zeker van de reikwijdte van het complot, dus vertrouw niemand. Vergeet niet dat de Ambassade bewakers niet verdacht zijn, dus je mag ze geen pijn doen. R heeft een speciaal Dart Pistool voor je gemaakt en hiermee kun je verdovingspijltjes afschieten. Je mag de bewakers dus wel verdoven, maar niet doden. Ook heeft R je een Q-Bril gegeven en hiermee kun je verborgen deuren en luiken ontdekken. Britse Ambassades vertrouwen zeer sterk op hun veiligheidsmaatregelen.

Missie doelen:

Walkthrough:

Dit is een redelijk moeilijk level. Begin er maar mee om naar achter die vent, boven je, te gaan en breng hem dan in slaap met één van je verdovingspijltjes. Ga dan door de deur. Ga de hoek om en dan weer een hoek en dan voorbij de lift en dan verdoof je de vent die achter de volgende hoek staat. Ga verder rond en dan door de deur. Pak de verdovingspijltjes van de tafel en ga weer naar buiten en terug naar de lift. Ga de lift in. Als je weer uit de lift stapt dan zie je recht voor je een schilderij. Ga linksaf en verdoof de bewaker. Ga dan naar de rechterhoek en open de deur. Je bent in een soort keukentje. Ga naar de overzijde van deze ruimte en daar weer door de deur. Verdoof de bewaker en spring over de blauwe straal. Verdoof weer een bewaker en ga dan het raam uit. Verdoof bewaker en klim dan de ladder op, achter de plant. Ga door het raam, negeer de computer en ga door deze kamer naar de volgende kamer. Ga dan door de deur, rechts van het beeld. Je hebt nu de keycard. Ga vooruit en dan links langs het beeld en grijp de verdovingspijltjes. Ga dan door de rechterdeur en er start een scène. Na deze scène schiet je, met kogels, een paar keer op Griffin tot ie dood is. Pak dan de Pass Code Generator op. Ga nu terug naar de computer (waarvan ik eerder zij dat je die toen moest negeren). Gebruik de computer.

Je krijgt nu een Missie doel: Ontsnap, ongezien, uit de Ambassade:

Ga terug de kamer in waar je Griffin hebt gedood en daar dan door de kleine deur. Verdoof dan snel alle bewakers en ga snel door naar de lift. Gebruik de lift om naar de begane vloer te gaan en daar ren je door de voordeur naar buiten. Einde Missie 4.

Missie 5: Een koude ontvangst:

Missie briefing:

Schokkend nieuws, 007. We hebben testen uitgevoerd op de vent die je in de Ambassade hebt gedood. Hij was meer dan zomaar een bedrieger…..hij was een exacte genetische duplicaat van Griffin, met andere woorden…een KLOON. De boodschap die je uit Griffin's computer hebt gehaald bevat de naam van een firma, Malprave Industries, Zwitserland. Deze firma staat bekent als de wereld leider in bio-engineering research. Het past met het bewijs dat Malprave Industries is op de één of andere manier betrokken bij een illegaal project om mensen te klonen. Je missie is het derhalve om te infiltreren in Malprave Industries en om vervolgens bewijzen te verzamelen. Je zult je voordoen als "Mr. Sumerset", een journalist die een interview komt afnemen met Adrian Malprave, de eigenaar van Malprave Industries. Eenmaal binnen zoek je aanwijzingen die ons iets kunnen vertellen over Malprave's plannen. Voor deze missie heeft R een Micro-Camera voor je in petto waarmee je foto's van gevoelige materialen kunt maken. Je Q-Decryptor kun je gebruiken om in Malprave's computer mainframes te hacken. En, om je geluk helemaal volmaakt te maken, heb je ook nog de beschikking over de Q-Remote. Hiermee kun je elektronische signalen opnemen welke je dan weer kunt gebruiken om, op afstand, de Matching Machine of de computer te "besturen".

Missie doelen:

Walkthrough:

Het eerste deel van deze missie gaat OP TIJD. Je hebt precies 10 minuten om door dit deel te geraken, dus draal niet. Je hebt gewoon de tijd niet om van het mooie weer te genieten. Allereerst ga je maar naar dat grote schilderij en dan kijk je naar de middelste computer en dan ga je naar de linker computer. Als dan de deur open gaat ga je er door en verder door de gang. Open dan vervolgens de volgende deur en schiet de bewaker dood. Neem dan een foto van de afbeelding van de Satelliet. Ga dan door de andere deur. Ren snel naar het alarm en dood alle bewakers die hier heen en weer rennen. Ben je hiermee klaar ga dan door de dubbele deuren, dood de bewaker en neem een foto van de Blauwdrukken die aan het kleine board hangen. Ga dan door de smalle deur en dood de bewaker en ga dan links en pak de Key Card van de plank. Ga dan door de deur en terug de hoofdhal in en open daar dan de rechter deur. Dood de bewakers en pak het Body Armor. Ga terug door de middelste deur en dan de lift in. Nu heb je even wat extra tijd. Als de lift weer open gaat dood je de twee bewakers en ga je de treden af. Dood de twee kerels die in de kamer rondsluipen.. Ga dan beide zijden van elke rij met 3 verschillende Data Ports onderzoeken.

Nieuw Doel: Gebruik de Tramkar om te ontsnappen.

Ga door de kleine deur en dan door de gangen en de lift in. De Timer is nu weg. Nadat de lift weer tot stilstand is gekomen ga je eruit en volg je het pad en dan ga je door de deur. Ren dan voorbij alle bewakers en ga door de volgende deur VOORDAT DEZE WEER DICHT IS GEGAAN. Ren dan verder langs/over de stellage en dood de kerels die je onderweg tegen komt. Vooral de vent die een SSR 4000 heeft. Grijp dit ding dan ook want het is een goed snipergeweer. Dood alle bewakers ermee, ga dan de treden af naar beneden en ga dan de kleine passage in. Uit deze passage komen bewakers gerent, dus dood ze en grijp dan de Body Armor en de Ammo. Ga dan terug de treden weer op en halverwege omhoog is dan een kamer. Ga daar binnen en download het programma voor de deur. Ga terug omhoog naar de Grote Deur en gebruik je Q-Remote om deze deur te openen. Dood alle bewakers en ga naar de deur aan het einde en ga er door. Dood weer de bewakers en ga dan de kamer in en dan de ladder op en gebruik de Tram Cable Car. Missie Einde.

Missie 6: De Nacht van de Jakhals:

Missie briefing:

De data welke je uit Zwitserland hebt gehaald bevat o.a een file genaamd "Damage Goods". Wij geloven dat dit een code woord is voor Dr. Natalya Damescu, een wetenschapper die vroeger voor Malprave heeft gewerkt. Dr. Damecu is ontsnapt met medeneming van een datachip waarop informatie staat over iets dat bekent staat als "Poseidon". Omdat Dr. Damescu vreesde voor haar leven heeft ze asiel gezocht in de Britse Ambassade in Roemenië. Er is bewijs dat Malprave ene Carl the Jackal heeft ingehuurd om de Ambassade te overvallen en Dr. Damescu te ontvoeren. Jij moet dit zien te verhinderen. R heeft een "Secured Room" ingericht op de bovenste verdieping van het appartement welke net om de hoek van het Ambassade gebouw is gelegen. Je zult echter, om in het appartement te kunnen gaan, eerst voorbij een sniper moeten zien te geraken. Deze sniper heeft post gevat in de straat met bomen en je hebt je Q-Claw nodig om op het balkon te geraken. Eenmaal binnen zal R je voorzien met een apparaat waarmee je dan in de Ambassade kunt binnendringen.

Missie doelen:

Walkthrough:

Na de LOADING ren je vooruit en zie je hoe een bus verongelukt. Dood dan alle bewakers die hier dichtbij heen en weer rennen. Hierna dood je alle bewakers die binnen het hek zijn. Kijk echter uit voor de granaten die zij naar je zullen gooien. Nadat je ALLE bewakers hebt uitgeschakeld ga je, vanaf de poort, naar links en dan weer links en pak je het Body Armor op. Ga dan rondom de rechter hoek om en dood de 3 bewakers en ook de 4e welke een SSR 4000 bij zich heeft. Gewoon op de Rode Laserstraal letten. Kijk dan omhoog en zoek naar een Wit/Gele Vierkant. Gebruik je Q-Claw haak op de richel om op de richel te geraken en spring dan naar het balkon waar die SSR 4000 sniper was en grijp dit geweer. Spring dan terug en ga dan door het raam. Je hebt het eerste deel van je opdracht volbracht. Nu dien je de Ambassade binnen te geraken. Open de deur en bekijk de cutscène met R en pak dan de Q-Card. Ga dan door de doucheruimte en de hoek om en gebruik de Q-Claw om jezelf over het balkon te krijgen. Ren vooruit over het pad en ga ergens onder door naar de deur waar je een Kaart voor nodig hebt. Gebruik de Q-Card op deze deur om deze te openen.

Nu wordt het moeilijk. Ga naar rechts en pak het Body Armor van onder de trap vandaan. Ga dan de trap op. Ga door de deur en dood de bewaker welke achter de vrouw aanrent. Ga de hoek om en dood de bewaker die op het punt staat het arme meisje dood te schieten. Ga de volgende hoek om en spring door het glazen raam. Dood elke bewaker en kijk dan uit voor DE MAN. Ga door de gangen en kijk uit voor DE BOM. Dood de vent die buiten het raam staat en ga dan gewoon verder door de gang. Je zult in de Keuken terecht komen en hier dood je alle bewakers. Je kunt dit het beste doen via de Snipermode van je SSR 4000 vanachter de deur. Nadat je ze allemaal hebt gedood ga je door de dubbele deuren, dood weer alle bewakers die je onderweg tegen komt onderweg naar de Main Hall van de Ambassade. Ga daar naar de Britse Vlag en druk je ENTER. De Geheime Passage gaat dan open. Ga door deze Geheime Passage en red Damescu. Ga dan de Lift binnen.

Nieuw Doel: Vernietig de Helikopter:

Na de LOADING dood je de bewaker die boven je is. Je kunt hiervoor het beste die Gastank laten exploderen) en dan ga je de kamer binnen. Dood de vrouw. Dat gaat nog best moeilijk, verberg je achter de kisten en gebruik je SSR 4000 om haar te sniperen wanneer ze voor/vlakbij die gastank staat. Knal dan op de gastank. Eenmaal het vrouwtje gedood klim je de ladder op en grijp je haar wapen en ga je door de deur. Ren dan vooruit en snel naar buiten naar een kanon (of zoiets) en gebruik deze om die helikopter uit de lucht te knallen. Is je munitie op voor dit kanon, ren dan naar één van de anderen en gebruik deze dan. Missie Einde.

Missie 7: In de straten van Boekarest.

Missie briefing:

In haar debriefing heeft Dr. Damescu ons vertelt dat "Poseidon" de naam is van een geheim laboratorium waar Malprave zijn Klonen ontwikkeld. Maar de locatie van "Poseidon" blijft voor ons een mysterie omdat deze informatie op de Datachip staat welke door Malprave's mannen is gestolen. Dr. Damescu heeft echter een Micro-Baken op die Datachip gezet, maar hiervoor heb je een speciale ontvanger nodig om het signaal ervan te kunnen ontvangen. R heeft een geschikt tracking apparaat afgeleverd en deze kun je afhalen op het plaatselijke trein station. Onze satelliet observaties vertellen ons dat de helikopter piloot de datachip heeft afgeworpen, ergens boven de stad, voordat zijn beschadigde helikopter werd vernietigd. Malprave's mannen zullen ongetwijfeld al op zoek zijn naar de chip, dus je zult het ding A.S.A.P moeten zien te vinden. Heb je eenmaal de chip in je bezit dan dien je het ding bij R, in zijn veldkantoor aan de overzijde van de rivier, af te leveren. R's analyse van de chip zou ons dan de locatie van het Poseidon laboratorium moeten kunnen opleveren.

Missie doelen:

Walkthrough:

Goed, ga eerst maar vooruit onder de brug door. Vlakbij zou er dan een auto moeten staan. Vernietig deze met je raketjes. Hierna ga je verder (gebruik de radar) tot je bij een volgende auto terecht komt. Maak ook deze rijp voor de sloop en ga dan verder naar het treinstation. Onderweg zul je nog diverse items tegenkomen die te maken hebben met de auto. In ieder geval ga je in het treinstation de Q-Locater ophalen. Zodra je dat ding hebt kun je beginnen met het zoeken naar de Datachip. Gebruik je radar weer. Je zult bij een brug komen. De brug wordt echter opgeblazen door een helikopter. Ga zo ver als je kunt en je springt van de brug. Heb je eenmaal de Datachip gevonden dan ga je door de passage en vernietig je de auto's die je onderweg tegen komt. Volg gewoon je radar totdat R je vertelt over de "Boosters". Verzamel er zoveel van als je kunt en gebruik ze dan om over de rivier te kunnen gaan. Bekijk de cutscène.

Wel, dit lijkt wel leuk te worden. Allereerst ga je maar die 2 auto's recht voor je vernietigen. Dan ga je verder tot je op een plek komt waar je niet verder kunt. Schiet hier op de gastank in de hoek. Wacht dan tot je 2 auto's ziet, vernietig ze en dan ga je die helikopter maar uit de lucht schieten. Een auto zal dan recht voor je gaan rijden. Vernietig het en bekijk de kleine cutscène. Wacht dan tot je weer op de route bent en er twee bestelbusjes arriveren. Schakel ze uit en ook de twee helikopters. Nu ga je door het hotel. Je krijgt de Q-vision. Dood de twee mensen in de verte en schakel de helikopter uit. Dood dan de vent op de richel en ook de vent in de verte en dan nog een vent in de verte. Nu wordt het druk, de kerels zijn nu overal. Dood ze allemaal terwijl je verder rent en uiteindelijk zullen je batterijen van je nachtbril leeg raken. NU wordt het moeilijk. Bekijk de cutscène met de twee TANKS en schiet dan snel op de Gastanks boven op en hierdoor zal de brug instorten en dus ook die twee tanks. Missie einde.

Missie 8: Water en vuur:

Missie Briefing

007, onze analyse van de Datachip heeft ons de locatie van het Poseidon Lab opgeleverd. We weten nu dat dit Lab op een oliebooreiland is gevestigd en dat dit booreiland in de Zuid Chinese Zee drijft. Het lijkt misschien een onwaarschijnlijke plaats voor een Kloonlab, toch dien je deze locatie onmiddellijk te gaan onderzoeken. Bronnen in Hong Kong hebben ons vertelt dat Bloch recentelijk met een helikopter naar dit booreiland is gevlogen. Mocht je Bloch vinden, jaag hem dan op. We moeten alles in het werk stellen om te verhinderen dat Malprave zijn plannen kan uitvoeren. R heeft je voorzien van een speciaal transportmiddel: de Q-Jet. Met dit buitengewone apparaat kun je verticaal de lucht in. Je kunt het gebruiken om bovenop platformen te komen of om over hogere obstakels heen te vliegen. De Q-Jet "drinkt" alle soorten gecomprimeerd gas welke je maar op je weg kunt vinden. Dus kijk uit naar deze gasvormen om je Q-Jet te kunnen bijvullen.

Missie doelen:

Walkthrough:

Dit level is zowel leuk als interessant. Achter je ligt een Body Armor. Maar deze is vrij nutteloos omdat je op dit moment toch al je volle gezondheid hebt en er zijn ook geen bewakers in je directe omgeving. Loop dus vooruit over de dikke pijpen en ga dan de ladder op. Rechts staat er dan een bewaker. Dood hem en ga dan de volgende ladder op. Dood bewaker en weer de ladder op, dood de 2 bewakers en ga dan de laatste ladder op. Cutscène. Dood de vent die voor de computer staat en schiet ook op Bloch. Bloch zal echter weg rennen. Gebruik dan de Q-Remote op de computer om het Crane-programma te downloaden. Gebruik dan je laser om de deur te openen en dood dan alle bewakers die je ziet. Hierna ren je de kleine trap af en ga je alsmaar op Bloch schieten. Herhaal dit net zo lang tot Bloch weer weg rent, de lafaard. Gebruik je laser om het slot open te branden en ga er door. Ga dan naar links en grijp de Armor en ga dan rechts en brand weer het slot door. Kruip door de tunnel en eenmaal aan het einde hiervan brand je weer het slot stuk en stap je uit de tunnel. Ga de ladder op, dood elke bewaker die dan, eén voor één, op je afkomen. Één van deze bewakers bezit weer een SSR 4000 (rode laserstraal). Grijp dit ding. Ren snel door de deur en ontwijk de helikopter.

Ontsnap uit de Pompkamer. Hoe moeilijk kan dit zijn? Zorg dat je volledig bewapent bent en ga dan de hoek van de doos om. Dood alle bewakers recht voor je en trek je SSR 4000 gereed. Het is SNIPER TIJD. Rondom in de kamer, op diverse plaatsen, zie je verschillende personen. Sniper ze allemaal. Één voor één. Nadat je ze allemaal hebt gedood ga je, langzaam, de trap op en dood je zoveel mogelijk van de bewakers en dan ga je de ladder op aan de andere kant van de Pompkamer. Verzamel de granaten en ga verder de volgende kamer in. Schiet de sterke en ook de zwakkere bewaker dood, verzamel ammo en ga de volgende kamer in. Trek je SSR 4000 weer tevoorschijn en sniper alle bewakers in deze kamer. Ren dan naar het midden van de kamer, met de grote cilinder, en verzamel de SSR 4000 ammo en het Body Armor. Val dan omlaag, ga de trap op en grijp de granaten en de Body Armor. Nu moet je je Jet Pack gaan bijvullen aan die metalen Gaskranen die je op verschillende plaatsen in deze kamer ziet. Op twee plekken in de kamer zie je grote dingen staan. Gebruik je Q-Jet om boven op 1 van deze grote dingen te komen. Vanaf deze spring tot boven op de volgende en dan over de railing naar de volgende verdieping. Verschillende bewakers komen dan op je af. Dood ze allemaal en schiet op de gastank achter de mini lift. Ga naar rechts, grijp de Body Armor en ga dan door de deur.

Nadat de deur is open gegaan sniper je de bewakers, boven je. Links, onder de pijp, ligt een Body Armor. Heb je deze nodig, pak het dan. Klik dan, rechts, de ladder op. Gebruik de Haak om naar het tegenover liggende platform te geraken en dood dan snel alle bewakers. Er komen er ook twee met de lift omlaag. Ga dan met deze lift omhoog. Je bereikt de top. Trek je FSU-4 tevoorschijn en gebruik dit wapen om er de helikopter mee te vernietigen. Ga dan, langzaam, de ladder op naar de platform. ER is hier boven een bewaker met een SSR 4000. Sniper hem. Tank dan je Jet Pack bij en boost jezelf omhoog tot op het hoogste platform. Gebruik de Q-Remote om BEIDE Kranen te activeren. Klim de ladder op en gebruik je Q-Laser om het Luik te openen. Cutscène. Missie einde.

Missie 9: Verboden Dieptes:

Missie briefing:

Je bent terecht gekomen in het transport systeem van de geheime onderwater basis van Poseidon. Bloch zal proberen te ontsnappen om verder met Malprave's plannen te kunnen gaan. Je kunt dit echter niet toestaan. We hebben aanwijzingen dat het transport systeem wordt beveiligd door computer gestuurde Turrets en ook door Block's zwaar bewapende mannen. Het tunnelstelsel is erg diep en de muren zijn heel dik, zodat onze radiosignalen je niet kunnen bereiken. Dus je zult een tijdje buiten ons bereik zijn. Veel succes.

Missie doelen:

Walkthrough:

Na de openingsscène dood je de bewaker, links van het pad, en dan schakel je de turret uit als je deze bereikt hebt. Deze turret is boven je. Dood de bewaker in de kabelkar en blijf dan wachten tot de 2 bewakers, boven in een rode kamer, op je gaan schieten. Dood ze dan en schakel gelijk de twee turrets in de verte uit. Hierna wacht je tot de cutscène begint. Na deze scène ga je alle bewakers doden die op je beginnen te schieten. Er gaat een "rolluik" omlaag en daarachter komt een "rode" computer te voorschijn. Vernietig deze computer. De deur gaat dan open. Ga er door en je bent terug op het pad. Pak de Body Armor. Heb je deze opgepakt ga dan de kabelkar, recht voor je, vernietigen. Wacht dan. Schakel dan de 2 turrets uit en dan de twee kabelkarren. Schiet dan op Block. Nadat Block klaar is met zijn kleine speech dien je zeer voorzichtig te zijn. Je zult zo nu en dan bewakers tegenkomen, aan de zijkanten van het pad, met zeer krachtige wapens. Als je eenmaal de 2e kamer hebt bereikt, dood je alle bewakers die je maar ziet. De volgende deur gaat open en je ziet een kabelkar met een vent erin. Dood ook deze vent. Vernietig de turret en de twee bewakers, rechts van het pad. Wacht dan tot de volgende turret begint te schieten en schakel deze dan ook uit en dan ook de bewaker, links van het pad. Ga dan verder en het wordt meer van hetzelfde.

Je zult uiteindelijk weer bij Bloch terecht komen. Schiet weer op hem……weer rent ie weg. Hij gaat links een bocht om. Jij gaat de rechter bocht om. Vernietig de ventilators en je breekt door een metalen plaat heen. Terug op het pad schiet je op de Rode Doelen die je naast het pad ziet staan. Het is een soort oefening voor wat je zo meteen te wachten staat. Bekijk de cutscène, dood de bewakers in de Ronde Kamer. Bekijk de cutscène met Bloch en dan begin je aan het leukste, maar ook het moeilijkste deel van deze missie…..Schiet op Bloch. Hij rent weer weg. Dood één van de bewakers en grijp zijn "Super Powered Auto-aiming Bazooka". Vernietig hiermee de 3 Rode Delen, boven je in de lucht. Missie einde.

Missie 10: Poseidon:

Missie briefing:

Je hebt de ingang van Poseidon gevonden. Dit is zeer zeker een laboratorium gewijd aan kloon onderzoek en productie van klonen. Je missie is het om dit laboratorium te vernietigen. Helaas heb je geen explosieven bij je. Wellicht kun je de Q-remote gebruiken om wat met al de machinerieën te doen. Met een gedownloaded programma kun je de Q-Remote gebruiken om een code te verzenden waarmee je gevaarlijke chemicaliën kunt injecteren in de unieke enzymen. Hiermee zou je deze enzymen kunnen vernietigen. Het vernietigen van het lab equipement zal zeker de aandacht trekken van het personeel. Dus je zult ook een manier moeten vinden om te ontsnappen.

Missie doelen:

Walkthrough:

Allereerst kijk je maar even rond en omlaag naar de vloer. Vlak bij de vloer zit er ergens een slot welke je kunt door branden met je laser. Doe dat dan en ga dan door de opening en dan helemaal naar het einde. Weer brand je dan een slot door en dan dood je de bewaker. Ga dan links en maak de deur open. Dood de twee bewakers en exit weer. Gebruik nog NIET de lift. Gebruik je Q-Decryptor om de andere deur te openen en dood de vent achter de tafel. Pak de ammo van de planken, aan beide kanten van deze kamer. Nu is het tijd om die lift te gebruiken. Dus ga met de lift naar de volgende verdieping, dood de twee bewakers die in de glazen tubes omlaag komen en ga dan de rechter hoek om. Door de deur en door de volgende. Dood de bewaker en ook de twee in de pakken en ga dan door de dubbele deuren.

LOADING: Ga niet als een wilde stier vooruit rennen om te proberen al die kerels te doden, maar begin maar met het smijten van een paar granaten. Kijk uit naar groen oplichtende objecten. Gebruik je Q-Remote op ze om het Programma te verkrijgen. Is dit allemaal gelukt dan komen er uit alle richtingen bewakers aan gerent. Doe je best om te verhinderen dat zij je doden. Hierna ga je terug naar waar je dit level begon en daar ga je de lift in. Als je bent gearriveerd in de volgende kamer ren je snel omlaag en activeer je alle programma's. kijk wel uit voor die autokanonnen. Is dit ook weer allemaal succesvol gedaan dan komen ze weer van alle kanten op je af. Gewoon alles en iedereen neermaaien. Ga dan door de deur en gebruik je Q-Decryptor.

LOADING: Ren de treden op en ga dan, rechts, door de deur. Pak de Body Armor en ga links. Kijk uit voor bewakers met SSR 4000. Dood de twee bewakers, pak de SSR 4000 en sniper hiermee de rest van de bewakers die buiten deze kamer staan. Ren de treden af en ren dan door naar de Onderzeeër. Missie einde.

Missie 11: Crisis in de Middellandse Zee.

Missie briefing

007, de automatische piloot heeft de onderzeeër naar een marine schip van de Britse Marine, in de Middellandse Zee, gestuurd. Aan boord van dit schip vindt een conferentie plaats tussen de leiders van de acht grootse industriële naties. Malprave's mannen hebben echter de controle over het schip genomen. De flesjes met bloed, welke je in Hong Kong hebt gevonden, bevatten DNA van elk van de acht wereld leiders. We zijn er zeker van dat Malprave deze 8 leiders heeft gekloond en van plan is de echte 8 leiders te vervangen door hun klonen. Je allereerste taak zal zijn om je bij ons te melden voor een update over de situatie. Vindt dus de conferentie ruimte van het schip. Daar zal je in staat zijn om verbinding met MI6 te maken. Wij zullen je dan van verdere data voorzien.

Missie doelen:

Walkthrough:

Goed, haal je Q-Laser maar tevoorschijn en brand het slot, recht voor je, stuk. Ren dan vooruit en pak de Frinest van het bureau. Dood de bewaker. Open de deur en dood de 3 bewakers welke op je af komen gerent. Gebruik hiervoor de Frinest. Ga, achter de trap, de briefing room binnen. Dood hier alle bewakers en je missie doel is bereikt. Ga dan de kamer in welke gemerkt is als "Hangar 1". Een paar bewakers merken je op, dus dood ze en ren dan de treden af maar blijf wel recht vooruit gaan en pak de Body Armor. Gebruik de Q-Remote op het Groene Licht in de verte. Nu je dit gedaan hebt komen er weer bewakers uit het "Flight Deck Room. Dood ze. Gebruik de Q-Remote op het Groene Licht aan de achterzijde van het vliegtuig welke omlaag komt. Ga de Flight Deck Room in. Hier binnen schiet je maar op het gas om al die bewakers uit te schakelen. Ren dan snel rondom het grote vliegtuigplatform en dood de vent met de SSR 400. Grijp zijn wapen. Draai je om en ga terug de weg die je kwam. Er zou dan een deur moeten zijn. Ga door deze deur en dan de trappen op, dood de bewaker en wacht. Loop vooruit en open de deur en ga de trap op, dood bewaker en gebruik de Q-Remote om de Jet te activeren. Ga door de andere deur, trap op en je bent buiten. Dood de vent en ga de hoek om…..o….een doodlopend einde. Hier gebruik je dus de Q-Claw. Zoek naar een geel vierkant met een witte cirkel erin en gebruik er je Q-Claw op en je beland bovenop het platform. Dood vent een ga, links, naar de deur. Pak de SSR 4000 ammo en ga door de andere deur. Ren de trappen op, dood alle bewakers onderweg en verzeker je ervan dat je ook de vent met de SSR 4000 dood. Ga dan door de deur. Dood bewakers, verzamel de ammo en vernietig de helikopter met je PS100. Ga naar de middelste deur en grijp er de ammo. Ga dan naar de verst verwijderde ladder en klim via deze ladder naar boven. Brand het slot door en ga naar binnen. Ga de hoek om, dood de twee kerels, één van hen bedient het grote kanon en de andere staat naast een gastank. Ga dan de ladder op, brand het slot door, dood de vent en activeer het Missile Program en bevrijd het meisje. Zodra het meiske de deur heeft geopend dien je Zoë te redden. Sniper de twee bewakers en gebruik dan de kabel om omlaag te gaan. Als zij klaar is met spreken ga je naar de deur, rechts. Dat is de deur die al open is. Ga dan de ladder af, de hoek om, pak de Body Armor en ga door de deur. Activeer de Raketten, ren het platform op en vernietig de helikopter welke probeert te ontkomen. Missie einde.

Missie 12: Topconferentie

Missie briefing:

Malprave heeft de 8 wereld leiders vast in een basis, hoog in de Zwitserse Alpen. 007, een wereld chaos dreigt en dat moet jij zien te verhinderen door de 8 wereld leiders te bevrijden. Je dient er voor te zorgen dat geen van de 8 hoge heren ook maar een haar wordt gekrenkt. Alle 8 gegijzelden dienen gezond en wel bevrijd te worden. Eenmaal dit geschied dien je Malprave te vinden. Wees uiterst voorzichtig als je haar benadert…..ongetwijfeld heeft ze nog een paar trucjes achter de hand.

Missie doelen:

Walkthrough:

HET LAATSTE LEVEL. Ga de kamer binnen en dood de vent en exit. Gebruik je Gouden Pistool om de bewakers te doden in de verte.. Verzeker je ervan dat je ze allemaal te pakken neemt. Dan ga je terug de kamer in en brand je het slot stuk. Nu heb jij ook weer een SSR 4000. Terug naar buiten en ren door het midden en negeer het Rode Flash Light voor nu en ga naar de rechter lift en er mee omhoog. Pak de SSR 4000 ammo en de granaat. Ook ligt hier een Body Armor. Ga terug omlaag en naar de linker lift en er mee omhoog. Gebruik de Q-Remote op het Groene licht control. Ga terug omlaag met de lift. Kijk uit. Een bende bewakers komen uit de deur. Dood ze allemaal en ga dan naar het luik dat aan en uit gaat. Voorheen was dit rood. Dood de bewakers en loop vooruit naar de deur.

LOADING. Open de deur en spring omlaag. Dood ze allemaal en je hebt al de eerste 4 Wereld Leiders gered. Goed, rondom in deze kamer zie je diverse computers. Ga naar de computer met het groene licht en gebruik je Q-Remote en ga dan door de "Silo 1" deur. Ga rondom de hoeken tot je bij een dubbele deur komt. Gebruik de Q-Remote. Pak Body Armor en ga links en dan door de kleine ingang. Spring omlaag naar links naar het platform. Door de bewakers bij de deur. Je hebt Leider 5 gered. Gebruik je Q-Claw om op het hoger gelegen platform te geraken (waar je vandaan kwam) en ga terug de hoofdhal in. NU ga je naar "Silo 2". Activeer de schakelaar en ga naar binnen. Rondom de hoeken naar de dubbele deur. Gebruik weer je Q-Remote. Loop vooruit en dood de 3 bewakers. Leider 6 is gered. Ga terug naar de hoofdhal. Nu naar "Silo 3". Gebruik de Q-Remote om de schakelaar te activeren en ga dan naar de kamer met de GROTE RAKET. Gebruik de Q-Claw om op het bewegende platform te geraken. Dood alle bewakers en zorg dan dat je op een veiliger platform komt. Exit de kamer en keer weer terug naar de hoofd hal. Activeer hier nu de laatste computer en ga "Silo 4" binnen. Weer de hoeken om en door de deur. Naar de hoofdkamer waar de laatste Leider is. Dood de bewakers en red Leider 8. Spring omlaag en ga door de deur. Pak Body Armor en ga met de lift omhoog.

Het is tijd om Bloch te doden. Ontwijk zijn raketjes en blijf maar op hem schieten. Gebruik hiervoor de D17. Zodra Bloch begint om naar de hoger gelegen vloeren te springen weet je dat hij zwakker wordt. Blijf op hem schieten. Bloch zal een groot voorwerp omlaag gooien. Vul je Q-Booster bij en spring dan bovenop dat grote voorwerp en klim dan omhoog naar de top, draai je om en gebruik je Q-Claw om het platform te bereiken. Ga door de ventilatieopening. Je hebt nu 10 SECONDEN om Bloch te doden. Gebruik je SSR 4000 en schiet hiermee op hem. Bloch duikelt dan door het raam.

EINDSCÈNE

EINDE.

Louis Koot

De Louis Walkthrough Site